Цехош Наталія Олексіївна ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ОСНОВИ МЕНЕДЖМЕНТУ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «РЕСТОРАННЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ»
RBL :: Ваша первая категория :: Ресурсно-орієнтоване навчання у вищій школі: проблеми, досвід, перспективи
Сторінка 1 з 1
Цехош Наталія Олексіївна ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ОСНОВИ МЕНЕДЖМЕНТУ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «РЕСТОРАННЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ»
Наталія Олексіївна Цехош
викладач основ менеджменту, викладач І категорії, Луцький кооперативний коледж Львівської комерційної академії,
cehosh75@i.ua
ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ОСНОВИ МЕНЕДЖМЕНТУ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «РЕСТОРАННЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ»
викладач основ менеджменту, викладач І категорії, Луцький кооперативний коледж Львівської комерційної академії,
cehosh75@i.ua
ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ОСНОВИ МЕНЕДЖМЕНТУ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «РЕСТОРАННЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ»
Ми живемо в епоху змін, яка вимагає оволодіння новими знаннями і навичками по їх практичному використанню. Важлива частина цих знань - засвоєння науки і мистецтва менеджменту. Основи менеджменту - одна з профілюючих дисциплін, яка формує теоретичні знання у студентів спеціальності «Ресторанне обслуговування» з питань управління сучасним закладом ресторанного господарства
Головною метою викладання дисципліни «Основ менеджменту» є формування у майбутніх адміністраторів сучасного управлінського мислення та системи спеціальних знань у галузі менеджменту, набуття умінь аналізу внутрішнього та зовнішнього середовища, прийняття своєчасних управлінських рішень.
У ресторанному господарстві, успішно функціонують лише ті заклади, які спромоглися вдовольнити бажання споживачів найкращим чином і при цьому безустанно удосконалюють свій ресторанний продукт для підтримання його належного рівня відповідно до постійно зростаючих вимог споживачів. Основною особливістю сучасних закладів ресторанного господарства є їх локальність за характером діяльності, спрямованість на регіональний ринок, на задоволення індивідуальних потреб споживачів i як наслідок – наявність достатньої кількості закладів ресторанного господарства на ринку.
Сучасний заклад ресторанного господарства – це не просто місце де можна поїсти. Дуче часто бізнесмени організовують на базі ресторанів ділові зустрічі, ведуть переговори. Багато закладів ресторанного господарства відкриваються при готелях, що значно розширює спектр наданих послуг. В останні десятиліття в розвитку закладів ресторанного господарства окреслилися такі тенденції:
формування нових напрямів сучасної кулінарії (наприклад фьюжн і молекулярна кулінарія);
поглиблення спеціалізації ресторанів. Поряд з традиційними повносервісними ресторанами з'явилися спеціалізовані підприємства із скороченим набором пропонованих послуг і страв. Поширення набувають ресторани швидкого обслуговування, які спеціалізуються на гамбургерах і смаженій картоплі (McDonald's), піці (Pizza Hut, Domino, Little Caesar), біфштексах (Sizzler), морепродуктах (Red Lobster), сендвічах (Subway). Особливо актуальними є тематичні ресторани: "Дикий Захід", "Рок-н-рол", "Футбол", "Літаки" тощо. Переважно вони пропонують обмежену кількість страв, але зосереджуються на створенні відповідного настрою та атмосфери;
створення міжнародних ресторанних ланцюгів;
удосконалення форм праці та впровадження досягнень науково-технічного прогресу [2].
Останнім часом відбулися помітні зміни не тільки у принципах і способах управління готельно-ресторанними установами, але й змінився підхід до обслуговування клієнтів. Він став високотехнологічним і повністю орієнтованим на споживача. Почали створюватися карти постійних клієнтів, до яких вноситься інформація про їхні смаки та звички, що дозволяє передбачати бажання гостей.
Впровадження нових технологій у ділову стратегію готельно-ресторанного бізнесу, зокрема широке використання мережі Інтернет з метою просування готельних та ресторанних продуктів, зменшують витрати і забезпечують споживачам підвищений комфорт, розширюють можливості залучення нових клієнтів і дозволяють розширити зайняті готельно-ресторанним бізнесом сегменти ринку. Наприклад, застосування нових систем бронювання, які пропонують своїм клієнтам зробити екскурсії по приміщеннях. Відвідувачі сайтів можуть ознайомитися із внутрішніми інтер'єрами готелів, з меню ресторанів і барів, одержати різноманітну довідкову інформацію.
Особливо важливим є, так званий, людський фактор у сфері готельно-ресторанного обслуговування, отже необхідно приділяти особливу увагу управлінню структурою і підбором персоналу. Співробітники повинні бути добре підготовлені і мати відповідну професійну підготовку, особисті та ділові якості. Одним з чинників, що впливають на ефективність роботи закладів ресторанного господарства, є вміння адміністратора (господаря) залу організовувати не тільки працю підлеглих, а й свою особисту працю.
Ресторанне господарство є важливою сферою людської діяльності. Діяльність підприємств галузі пов’язана із задоволенням потреб кожної людини, знаходиться під впливом множини факторів і охоплює широке коло питань організаційно-технологічного, економічного і фінансового характеру, що потребують повсякденного рішення. Тому життя диктує появу на ринку праці нових професій [3]:
Керуючий ресторанним бізнесом - людина творча, який вміє здивувати, зацікавити, залучити відвідувачів в ресторан. Не випадково досвідчені ресторатори порівнюють свої заклади з театром, себе з режисерами, а відвідувачів з акторами.
Хостес - перша людина, яку бачить клієнт, що зайшов до залу. Від її привітності залежить враження від закладу. Хостес у ресторані вітає гостей і пропонує їм меню. Вона знає, кого куди треба посадити, стежить за рівномірністю заповнення залу. Може розказати про новинки чи особливості ресторану, підтримати розмову.
Сомельє - людина, яка знає практично все про вино, гарно розбирається у спеціях та стравах, деконтує вина, насичуючи їх киснем. Він знає, як правильно відкрити пляшку, налити, подати до потрібної страви і що сказати при цьому.
Вітольє - це професійний консультант, який прекрасно обізнаний у всьому, що стосується сигар. Досвідчений вітольє «проведе» по всіх куточках сигарного світу. Він розповість: як правильно вибирати сигари; як їх правильно розкурювати; як оцінити їх аромат по достоїнству.
Бариста - спеціаліст з приготування кави методом еспресо.
Змінюються економічні умови господарювання, а разом з ними змінюється вимога роботодавця до сучасного молодшого спеціаліста. Тому, завдання, які повинен ставити перед собою викладач дисципліни «Основи менеджменту» можна поділити на групи [1]:
спеціальні – знання історії дисципліни та практичне вміння їх застосовувати;
педагогічні – знання дидактики, теорії виховання, усвідомлення основних аспектів навчання й виховання у коледжі, діагностика професійних даних майбутнього фахівця ресторанного господарства, прогнозування його фахового зростання;
психологічні – знання психологічних основ викладання «Основ менеджменту», психологічного стану студентів і свого власного, закономірностей вікових та індивідуальних особливостей сприймання студентами змісту навчання;
методичні – знання шляхів, методів, прийомів і засобів донесення наукової інформації до студента.
Викладач повинен:
стимулювати пізнавальний інтерес студентів спеціальності «Ресторанне обслуговування» до обраної професії, викликати в них потреби і мотиви до навчальної діяльності, змусити студента думати, аналізувати, шукати шляхи вирішенні ситуації;
досконало володіти мовою і мовленням;
активно займатися самому та залучати студентів до дослідницької діяльності, яка збагачує внутрішній світ, розвиває творчий потенціал, підвищує науковий рівень знань;
вміти на основі аналізу педагогічних ситуацій бачити і формулювати педагогічні завдання та знаходити оптимальні способи їх розв'язання.
Завдання викладачів, які читають дисципліни на спеціальності «Ресторанне обслуговування», і які не є фахівцями ресторанного бізнесу мають бути особливо мобільними і володіти найновішою інформацією про цю сферу діяльності. Основою для формування комплексу методичного забезпечення повинні бути не лише підручники, але й фахові журнали та газети, Інтернет-джерела, сайти різного спрямування.
Нові стандарти поставили дуже серйозні вимоги щодо підготовки спеціалістів ресторанно-готельного бізнесу: формування у студентів мотивації до оволодіння глибокими фаховими теоретичними знаннями у сфері їх майбутньої професійної діяльності, формування професійних вмінь та навичок, які допоможуть у прийнятті самостійних рішень під час подальшої роботи в галузі ресторанного бізнесу; оволодіння професійною культурою фахівця сфери ресторанного господарства, норм професійної поведінки, а також розвитку професійно важливих якостей.
Список використаних джерел
1. Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи. Навчальний посібник/ К.: Знання, 2005.- 486 c.
2. Скрипко Т.О., Ланда О.О. Менеджмент готельно-ресторанного господарства Навчальний посібник. - Львів: Видавництво ЛКА, 2012. - 300 с.
3. http://vn.20minut.ua/Kult-podii/novi-profesiyi-v-restorannomu-biznesi-127212.html
Схожі теми
» Білик Олександр Вікторович УДОСКОНАЛЕННЯ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ТЕХНІЧНОГО КОЛЕДЖУ ПРИ ВИВЧЕННІ ДИСЦИПЛІНИ «ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЕЛЕКТРОТЕХНІКИ»
» БровкоЛариса Василівна , Стеценко Олена Олексіївна З ДОСВІДУ ВИКЛАДАННЯ ЕКОНОМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН В ХОРОЛЬСЬКОМУ АГРОПРОМИСЛОВОМУ КОЛЕДЖІ ПДАА
» Романішина Олена Володимирівна ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ АКУШЕРСТВА ТА ГІНЕКОЛОГІЇ В МЕДИЧНОМУ КОЛЕДЖІ
» Романова Наталія Миколаївна МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ СПЕЦІАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН
» Кононец Наталія Василівна, Горда Ірина Михайлівна ЕЛЕКТРОННИЙ ПОСІБНИК ЯК СУЧАСНИЙ ДИДАКТИЧНИЙ РЕСУРС ДЛЯ НАВЧАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ВИЩА МАТЕМАТИКА»
» БровкоЛариса Василівна , Стеценко Олена Олексіївна З ДОСВІДУ ВИКЛАДАННЯ ЕКОНОМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН В ХОРОЛЬСЬКОМУ АГРОПРОМИСЛОВОМУ КОЛЕДЖІ ПДАА
» Романішина Олена Володимирівна ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ АКУШЕРСТВА ТА ГІНЕКОЛОГІЇ В МЕДИЧНОМУ КОЛЕДЖІ
» Романова Наталія Миколаївна МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ СПЕЦІАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН
» Кононец Наталія Василівна, Горда Ірина Михайлівна ЕЛЕКТРОННИЙ ПОСІБНИК ЯК СУЧАСНИЙ ДИДАКТИЧНИЙ РЕСУРС ДЛЯ НАВЧАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ВИЩА МАТЕМАТИКА»
RBL :: Ваша первая категория :: Ресурсно-орієнтоване навчання у вищій школі: проблеми, досвід, перспективи
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі