Петрашенко Микола Вікторович ВИКОРИСТАННЯ ВЕБ-СЕРВІСІВ ТА ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ
RBL :: Ваша первая категория :: Ресурсно-орієнтоване навчання у вищій школі: проблеми, досвід, перспективи
Сторінка 1 з 1
Петрашенко Микола Вікторович ВИКОРИСТАННЯ ВЕБ-СЕРВІСІВ ТА ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ
Микола Вікторович Петрашенко
викладач інформаційних систем і технологій, Технолого-економічний коледж Білоцерківського національного аграрного університету, jsanter@mail.ru
ВИКОРИСТАННЯ ВЕБ-СЕРВІСІВ ТА ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ
викладач інформаційних систем і технологій, Технолого-економічний коледж Білоцерківського національного аграрного університету, jsanter@mail.ru
ВИКОРИСТАННЯ ВЕБ-СЕРВІСІВ ТА ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ
Сучасне навчання отримує риси навчання третього покоління, тобто особисто-орієнтованого навчання на основі мережевих технологій. Розвиток навчання відбувається на основі наступних процесів:
студенти активно використовують мобільні можливості для навчання;
вони спілкуються в соціальних мережах, активно використовують їх для освітніх комунікацій;
віртуальне середовище є зазвичай освітнім середовищем для їх навчання.
Навчання в сучасному освітньому середовищі формується стихійно, і в основному за рахунок засвоєння студентами інформаційних технологій, в той час як наукове співтовариство базується в основному в рамках освіти першого покоління. Обізнаність студентів в сучасних обчислювальних пристроях дозволяє їм бути активним учасником навчання, тим самим залучаючи елементи освіти нового покоління [1].
Навчанню першого покоління характерні: комп’ютерні класи, системи управління навчанням (LMS), викладачі, репродуктивні методи навчання. Навчанню другого покоління властиві: комп’ютерні класи та власні пк, соціально-орієнтоване програмне забезпечення, викладачі та спеціалізовані компанії, технології E-learning. Навчання третього покоління передбачає використання мобільних пристроїв, хмарних технологій, взаємодію викладачів і студентів при розробці освітніх програм та напрямів розвитку, продуктивне освітнє середовище.
Які ж засоби нам у цьому допомагають?
Хмарні технології - передбачають віддалену обробку та зберігання даних, зокрема робота з документами (Microsoft Office online/OneDrive, Google Docs/google drive), хмарні операційні системи (Cloudtop, Zero PC, astranos), хмарні антивіруси (Panda Cloud, Immunet Protect), файли у хмарі (mega,box,copy,dropbox) [2];
Віртуальні кабінети - інформаційне середовище, зорієнтоване на взаємодію викладача й студента, що забезпечує більш комфортне оволодіння знаннями на основі технологій web 3.0. Для його створення можна використати такі сервіси: Jimdo, Ucoz, Wix, Squarespace, Google sites, Weebly, SnapPages, Webs, Umi. Їх поєднання з хмарними технологіями вирішує проблему дискового простору для зберігання файлів у безкоштовних акаунтах.
Інтернет-конференції – орієнтовані на групу учасників, і реалізують чотири цільові установки: публікація, навчання, організація наукової комунікації та створення постійно функціонуючого наукового співтовариства, можливість швидко знайомитися з дослідженнями, які проводяться в певній галузі, доводити до відома широкого кола науковців власні думки, висновки та пропозиції. Їх основою є:
база інформаційних листів наукових конференцій;
сайти навчальних закладів (розділ план конференцій);
інтернет-журнали та їх архіви (Журнал_Тематика);
вебінари (вебінар_тема);
соціальні наукові мережі (science-community.org);
виставки (mvc-expo, expoplaza).
Системи спільної роботи - рішення з автоматизації та організації колективної роботи навчального закладу. Наприклад:
чати (slack.com);
створення презентацій (EverySlide, Prezi);
тести (майстер тест, open test, online test pad);
створення інтерактивних завдань (learningapps.org, EdModo, Udemy, EduBrite, Lore, Eliademy);
елементи гри (superteachertools.us, classtools.net, Hot Potatoes);
пірингові мережі (nnm, online-docfilm);
віртуальні музеї (incognita.day.kiev.ua/exposition, 3m.lenta.ru google art project);
відеотрансляції (eagleplatform, ustream, livestream);
веб-курси (intuit);
соціальні мережі (LinkedIn, Pinterest, google plus).
Цікаві додатки – як засіб заохочення вивчення дисциплін. Серед них можуть бути такі:
Математика: Gran, Maxima, DG;
Фізика: Віртуальна фізична лабораторія;
Хімія: Віртуальна хімічна лабораторія;
Астрономія: Stellarium;
Інформатика: сходинки до інформатики, історія розвитку інформаційних технологій;
Історія: віртуальні екскурсії онлайн;
Комп’ютерні ігри за професійною спрямованістю;
Бази даних по виробах, деталях, інструкціях;
Енциклопедії (наприклад, Encarta Premium).
Електронні посібники - програмно-методичниі комплекси, призначені забезпечити можливість студентам самостійно або з допомогою викладача засвоїти навчальний курс або його розділ. Для його розробки використовується такий алгоритм:
1. Створюємо підручник для друку - MS WORD, Open Office writer, Microsoft Office Online + One Drive, Google Docs + Google диск;
2. Розробляємо структуру електронного посібника (Зміст, основні розділи, практичні роботи, запитання-відповіді, глосарій, історичні та віртуальні тури, фото, відео, анімація, ігри, практичні та інтелектуальні тренінги, корисні додатки, тестування, література та інтернет-джерела, зворотній зв’язок );
3.З розділів підручника створюємо веб-сторінки для електронного:
Робота з кодом: Quick Page, Notepad++, Ultra Edit;
Візуальні редактори: Artisteer WebSite X5 Evolution, Xara Web Designer;
Комбіновані редактори WYSIWYG Web Builder, MS Frontpage, Adobe Dreamweaver, Microsoft Expression Web, Google Web Designer
4. Створюємо елементи навігації: Vole Media CHM, Help & Manual, HelpNDoc, Easy CHM, Adobe RoboHelp
5. Підбираємо кнопки: Web Studio, Button Shop, Crystal Button, Agama Web Buttons;
6. Створюємо тести:, MyTestX, Assistant 2
7. Створюємо відеоролики: FastStone Capture, Camtasia Studio 8, Кіностудія Windows, Boilsoft Video Splitter, UVScreenCamera;
8. Створюємо презентації: MS PowerPoint, Leawo PowerPoint to Video, iSpring Pro, Prezi Desktop;
9. Компонуємо елементи і створюємо єдиний файл: Smart install maker, Inno setup, Actual Installer, WinRar, Enigma Virtual Box,VMware ThinApp.
Інтерактивні дошки, комп’ютери, проектори, телевізори – дозволяють застосовувати заздалегідь підготовлені навчальні матеріали, завдання для перевірки знань, ілюстративний матеріал, аудіо та відеоматеріали з метою введення або активізації матеріалу заняття [3].
Основною тенденцією сучасного навчання є поєднання різноманітних технологій в навчальному процесі, а саме – інформаційних технологій, програмних засобів, де реалізовані дані технології та технічних засобів.
Список використаних джерел
1. Irina Golitsyna. Application of web services in teaching of IT-discipline// Procedia -Social and Behavioral Sciences. -2015, Volume 214, 5 December 2015, Pages 578-585.
2.[Електронний ресурс].–Режим доступу: http://www.computerweekly.com/
3. Коджаспирова Г.М., Петров К. В. Технические средства обучения и методика их использования: Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб,заведений - М : Издательский центр «Академия», 2008 – 256 с.
Схожі теми
» Борисюк Аліна Вікторівна ВИКОРИСТАННЯ ГЛОБАЛЬНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ МЕРЕЖ У НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ
» Мельничук Зоряна Анатоліївна ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ
» Пундик І.О., ВПРОВАДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ В ГОРОХІВСЬКОМУ КОЛЕДЖІ ЛЬВІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО АГРАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
» Рудик Олександр Юхимович Першко Дмитро Леонідович ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ДОСЛІДЖЕННІ ДЕТАЛЕЙ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ
» Іваха Ольга Петрівна ПРАКТИЧНЕ ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОРГАНІЗАЦІЇ РЕСУРСНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ
» Мельничук Зоряна Анатоліївна ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ
» Пундик І.О., ВПРОВАДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ В ГОРОХІВСЬКОМУ КОЛЕДЖІ ЛЬВІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО АГРАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
» Рудик Олександр Юхимович Першко Дмитро Леонідович ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ДОСЛІДЖЕННІ ДЕТАЛЕЙ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ
» Іваха Ольга Петрівна ПРАКТИЧНЕ ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОРГАНІЗАЦІЇ РЕСУРСНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ
RBL :: Ваша первая категория :: Ресурсно-орієнтоване навчання у вищій школі: проблеми, досвід, перспективи
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі