RBL
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

Клименкова Світлана Валеріївна ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ З ДИСЦИПЛІНИ: «ФАРМАКОЛОГІЯ ТА МЕДИЧНА РЕЦЕПТУРА»

Перейти донизу

Клименкова Світлана Валеріївна ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ  З ДИСЦИПЛІНИ: «ФАРМАКОЛОГІЯ ТА МЕДИЧНА РЕЦЕПТУРА» Empty Клименкова Світлана Валеріївна ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ З ДИСЦИПЛІНИ: «ФАРМАКОЛОГІЯ ТА МЕДИЧНА РЕЦЕПТУРА»

Повідомлення автор Admin Ср Лют 24, 2016 7:20 am

Світлана Валеріївна Клименкова
викладач фармакології та медичної рецептури,
Дніпродзержинське медичне училище, klimsv@gmail.com

ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ З ДИСЦИПЛІНИ: «ФАРМАКОЛОГІЯ ТА МЕДИЧНА РЕЦЕПТУРА»


Фармакологія, як надзвичайно динамічна дисципліна, характеризується постійним оновленням та зміною інформації про лікарські засоби, що створює певні труднощі при вивченні її студентами. Тому викладання фармакології потребує інноваційних підходів, пов’язаних з можливостями Інтернету, який сьогодні стає незамінним помічником викладача і студента в пошуку та отриманні інформації, і як засіб спілкування.
Сучасні Інтернет-технології - це один з перспективних напрямків інформатизації навчального процесу. Вони об’єднують текст, звук, графіку, фото, відео в одному цифровому поданні.
Застосування Інтернет-технологій у навчальному процесі дає переваги в порівнянні з традиційним навчанням:
 використання кольорової графіки, анімації, звукового супроводу, гіпертексту;
 можливість постійного оновлення інформації;
 невеликі витрати на публікацію і тиражування;
 можливість розміщення інтерактивних веб-елементів, наприклад, тестів або робочого зошита;
 можливість проходження матеріалу завдяки безлічі гіперпосилань;
 встановлення зв'язку з додатковою літературою в електронних бібліотеках або на освітніх сайтах.
Інтернет-технології збагачують процес навчання.
Досвід використання комп’ютерних технологій доводить:
 різко підвищується інтерес студентів до роботи та їх активність;
 розвивається алгоритмічний стиль мислення, формується вміння приймати оптимальні рішення;
 зростає ефективність навчання;
 викладачу надається можливість творчої діяльності.
З метою кращого засвоєння студентами навчального матеріалу за допомогою Інтернет-технологій було створено інформаційно-освітній сайт з дисципліни: “Фармакологія та медична рецептура”.
Наявні програмні продукти, у тому числі готові електронні підручники і книги, а також власні розробки дозволяють викладачу:
 по-новому організувати самостійну роботу студентів;
 оперативно поєднувати різноманітні засоби, що сприяють більш глибокому засвоєнню навчального матеріалу;
студентам:
 отримати доступ до навчальних та додаткових матеріалів для поглиблення знань у будь-який час;
 здійснювати самоконтроль рівня засвоєння матеріалу за кожною темою необмежену кількість разів шляхом комп'ютерного тестування.
Для доступу до сайту не потрібно спеціальне програмне забезпечення: достатньо звичайного Інтернет-браузера, який використовується для роботи в Інтернеті. Багато студентів використовують для доступу в Інтернет планшети і смартфони, таким чином, можна сказати, що підручник з фармакології у них завжди в кишені.
Головна сторінка сайту складається з декількох блоків.
Центральний блок містить вступну інформацію.
В лівому блоці розміщені оголошення, де публікується оперативна інформація про перенесення занять або питання для підготовки до іспиту чи диференційованого заліку.
Вибравши потрібну спеціальність, студент бачить тематичний план лекційних занять. Наведена тема і коротка інформація про зміст лекції, а також кількість навчальних годин - лекційних, практичних та кількість годин на самостійну роботу.
Студенти можуть завантажити лекцію на свій комп'ютер, щоб надалі вивчати її, не з’єднуючись з інтернетом,  або, що набагато цікавіше і наочно, перейти до on-line версії, застосовуючи  посилання на додаткові інформаційні ресурси, наприклад, прочитати нормативно-правові акти безпосередньо на сайті законодавчого органу  – Верховної Ради, МОЗ України, тобто з перших джерел.
Структурування матеріалу полегшує студентам сприйняття інформації. На відміну від книги студент відразу бачить з яких блоків складається лекція і може зосередитися на потрібній в даний момент інформації.
Головною особливістю мультимедійного процесу навчання є його інтерактивність. У процесі вивчення матеріалу студент за своїм бажанням може переглянути додаткову інформацію або навпаки «пропустити» її, щоб зосередитися на сприйнятті основної.
Підказки, що випливають, дозволяють пригадати студенту той чи інший термін, не відволікаючись на пошуки його значення.
Навчальний матеріал  набагато краще сприймається і запам'ятовується студентами в малюнках, таблицях, графологічних схемах, в анімаційних роликах та відеофільмах.
Завдяки гіперпосиланням, встановлюється зв'язок з додатковою літературою в електронних бібліотеках. І вже, звичайно, студент точно запам'ятає той чи інший лікарський препарат, якщо «потримає» упаковку в руках, нехай навіть віртуально.
Прочитавши навчальний матеріал та переглянувши додаткову інформацію, студент може перевірити свої знання за допомогою on-line тестування.
Важливу допомогу надає механізм пошуку. І це ще одна перевага цифрових технологій. Достатньо набрати потрібне слово і студент моментально отримає увесь перелік статей сайту, в яких можна винайти інформацію на потрібну тему.
Особливий інтерес представляє механізм віддаленої взаємодії зі студентами, як інтерактивний календар практичних занять. Завдяки цьому механізму  студенти мають оперативну інформацію про майбутні заняття - коли, в який час і як потрібно до них підготуватися.
Нижній блок сайту містить додаткові розділи, в яких студенти можуть дізнатися про щось нове для себе з історії фармації, або прочитати цікаву інформацію зі світу фармакології, або запам'ятати практичну пораду, яка знадобиться  в подальшій медичній практиці.
Впровадження Інтернет-технологій у навчальний процес дозволяє підвищити зацікавленість сучасних студентів до навчання, сприяє постійному оновленню фармакологічних знань та розвитку пізнавальної активності і самоосвіти студентів.
Список використаних джерел
1. Посохова К. А. Викладання фармакології - деякі підсумки та перспективи / К. А. Посохова, О. М. Олещук, О. О. Шевчук // Медична освіта. - 2012. - № 1. - С. 146-150.
2. Ковальчук Л. Я. Результати реалізації новітніх ме¬тодик організації навчального процесу в Тернопільсько¬му державному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського та плани на майбутнє / Л. Я. Ковальчук // Медична освіта. - 2012. - № 2. - С. 11-17.

Admin
Admin

Кількість повідомлень : 106
Дата реєстрації : 15.02.2016

https://rblacup.ukraine7.com

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми
» Назаренко Марко Дмитрович ВПРОВАДЖЕННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ ІКТ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ – ОСНОВНА МЕТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ОСВІТИ
» Солошич Ірина Олександрівна Почтовюк Світлана Іванівна ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ-ЕКОЛОГІВ
» Онищенко Наталія Володимирівна ДІЛОВІ ІНТЕРНЕТ-КОМУНІКАЦІЇ В ОСВІТІ
» Старова Яна Валеріївна СУРЖИК – МОВНА ПРОБЛЕМА УКРАЇНСЬКОЇ НАЦІЇ
» Токаленко Зоя Василівна МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ПСИХОЛОГІІ В ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ. З ДОСВІДУ РОБОТИ

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі