RBL
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

Смалько Олена Аркадіївна ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ РЕСУРСІВ ДЛЯ ДІТЕЙ У ПІДГОТОВЦІ ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ СИСТЕМИ ДОШКІЛЬНОЇ І ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ

Перейти донизу

Смалько Олена Аркадіївна ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ РЕСУРСІВ ДЛЯ ДІТЕЙ У ПІДГОТОВЦІ ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ СИСТЕМИ ДОШКІЛЬНОЇ І ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ  Empty Смалько Олена Аркадіївна ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ РЕСУРСІВ ДЛЯ ДІТЕЙ У ПІДГОТОВЦІ ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ СИСТЕМИ ДОШКІЛЬНОЇ І ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ

Повідомлення автор Admin Вт Лют 23, 2016 11:03 am

Олена Аркадіївна Смалько
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформатики, доцент, Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, olena.sm@i.ua

ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ РЕСУРСІВ ДЛЯ ДІТЕЙ У ПІДГОТОВЦІ ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ СИСТЕМИ ДОШКІЛЬНОЇ І ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ


Інформаційно-комунікаційні технології продовжують впроваджуватись в усі ланки освіти зокрема внаслідок тенденційних змін, що вносяться у закон України "Про дошкільну освіту" [1], а також у відповідності з новим Державним стандартом початкової загальної освіти [2].
Сучасні засоби мультимедійних технологій мають величезний потенціал, який за умови методично обґрунтованого використання у навчально-виховному процесі може створити благодатний ґрунт для розвитку пізнавальної та емоційної сфери кожної дитини. Саме тому дуже важливо впродовж підготовки майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів і вчителів початкових класів навчити їх знаходити, вибирати і використовувати у своїй подальшій професійній діяльності корисні мультимедійні, навчально-ігрові та інтерактивні програмні засоби, що сприятимуть розвитку у дітей мовлення, пам'яті, уваги, спостережливості, фантазії, логічного і творчого мислення.
Звісно, серед усього різноманіття мультимедійного контенту, доступ до якого відкривається через телебачення, Інтернет та інші засоби інформаційних технологій, можна знайти багато шкідливого, що викривляє оточуючу дійсність, підміняє красу світу потворністю, надто спрощено змальовує стосунки між людьми, часом наповнює їх надмірною пародійністю і навіть жорстокістю. Перегляд таких електронних інформаційних ресурсів аж ніяк не сприятиме позитивному вихованню і духовному зростанню дитини, тому педагог повинен вміло відсіювати подібний шкідливий контент, не допускаючи його перегляду дітьми.
Варто відмітити, що останнім часом все більше з'являється україномовних мультимедійних ресурсів для дітей. Зокрема мовлення українською мовою (у тому числі через Інтернет) ведуть такі дитячі телеканали як "Малятко TV" (http://malyatko-tv.com.ua), "ПлюсПлюс" (http://plus-plus.tv), "Піксель TV" (http://pixelua.tv). Багато озвучених українською мовою мультиків показує розважальний телеканал "QTV" (http://qtv.ua), є вони і на дитячому кримсько-татарському телеканалі "Lâle" (http://www.ct.fm/lale.php).
В україномовному сегменті Інтернету окрім оцифрованих аудіоказок, розважальних мультиків та ігор можна знайти чимало розвиваючої мультимедіа продукції для дітей. Зокрема, інфосфера країни поповнюється україномовним цифровим контентом завдяки різноманітним проектам, що об'єднують патріотично налаштованих педагогів і професіоналів IT-профілю. Наприклад, Благодійним фондом "MagneticOne.org"  започатковано проект "Освіта дитини XXI століття" по створенню єдиної бази повчальних казок, мультфільмів, пісень, розвиваючих анімаційних матеріалів. Значну їх кількість можна знайти у відеоблозі (https://www.youtube.com/channel/UCYEA0vxmjI8FynI4QRqf64g), де вони дуже зручно розташовуються у списках відтворення за віковими категоріями (рис. 1).
У рамках проекту "Віртуальна школа", який також розвивається командою "MagneticOne.org", створюються українською мовою короткі навчальні відеоуроки для учнів початкової школи (за допомогою креативних вчителів, студентів та самих учнів) (рис. 2). Безплатний доступ до них можна отримати за URL-адресою https://www.youtube.com/channel/UCEiSptaIS5XIFcGvQV12gMA.
Окремі небайдужі українці створюють авторські сайти, блоґи, YouTube-канали і сторінки у соцмережах, на яких розміщують добірки україномовних казок, пізнавальних мультфільмів, легенд, дитячих пісень, загадок, віршів, розмальовок (зокрема, у флеш-форматі), інших корисних відеоматеріалів для розвитку і навчання дітей (рис. 3).
Інколи серед таких ентузіастів можна знайти і розробників корисного мультимедійного контенту. Наприклад, на YouTube-каналі "Olja.TV" (https://www.youtube.com/user/OljaTivi) автори розміщують велику кількість розроблених за власними сценаріями повчальних відеоуроків.
Використовуючи засоби створення анотацій і підказок, які можна накладати на відеозаписи, розміщувані на сайті відеохостингу YouTube, є можливість зробити їх інтерактивними. Саме так безпосередньо на YouTube-каналі окремі зареєстровані там користувачі-професіонали створюють інтерактивні ігри для дітей, у тому числі навчального призначення (рис. 4)
Відеоканал YouTube "САДОЧОК ТБ", який наповнює розвиваючими мультфільмами і передачами для дітей на українській мові творча група "KopinFilm"  (https://www.youtube.com/channel/UChh2l32CppPIShTYZ0Hwemw), також може стати у пригоді батькам і педагогам під час навчання та виховання малюків (рис. 5).
Надзвичайно позитивними та барвистими мультимедійними матеріалами наповнено відеоблоґ "З любов'ю до дітей", що створюється у співпраці з Українською греко-католицькою церквою (рис. 6). Розміщено його на YouTube-каналі за адресою https://www.youtube.com/user/SonechkoProject.
Не можна не згадати численні диски CD-ROM польської фірми "Aidem Media" з барвистими пізнавально-розвиваючими іграми, веселими віршами, загадками і вікторинами для дітей, локалізовані українською мовою (рис. 7).
Вітчизняною компанією "АТЛАНТІК" кілька років тому також випущено серію мультимедійних дисків для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку "Дитяча колекція". Вони містять привабливо оформлені та гарно озвучені навчально-ігрові програми з корисними тематично підібраними і адаптованими для сприйняття дітьми відомостями, ребусами, кросвордами, загадками (рис. Cool.
Аніматори української студії "Primus Animation" реалізують оригінальний проект "Чарівні кулі" для найменших діточок, в рамках якого розробляються короткі мультфільми, впродовж яких на екрані комп'ютера під веселу музику звичайні пластилінові кульки виліплюються у якийсь предмет чи тваринку (рис. 9). Унікальна серія розвиваючих сюжетів допомагає навчити дитину розпізнавати різні об’єкти та істоти, моделі яких дитина разом із дорослими може виліпити з пластиліну. Відео автори розміщують в Інтернеті за URL-адресою  https://www.youtube.com/channel/UCGjq8y_nEqXdyikNXq8ARrw.
Варто пригадати ще один український анімаційний казково-пізнавальний мультиплікаційний проект, виконаний переважно у техніці пластилінової анімації, який може зацікавити не лише дітей, а і дорослих, — мультсеріал "Моя країна — Україна". Створено його студією "Новаторфільм" за підтримки Державного агентства України з питань кіно. У кожному сюжеті мультсеріалу його головні герої Сашко Лірник і Кіт Воркіт відкривають глядачам нові грані історії і традицій нашої країни (рис. 10). Перегляд подібних мультиків дітьми сприяє національно-патріотичному їх вихованню, формуванню у них гордості за свою країну. На жаль поки-що подібних мультимедіа ресурсів дуже бракує.
Список використаних джерел
1. Базовий компонент дошкільної освіти. — Режим доступу: URL: osvita.ua/doc/files/news/301/30154/Comp_d_o.doc.— Назва з екрана.
2. Державний стандарт початкової загальної освіти. — Режим доступу: URL: http://mon.gov.ua/content/Освіта/derj-standart-pochatk-new.pdf. — Назва з екрана.

Admin
Admin

Кількість повідомлень : 106
Дата реєстрації : 15.02.2016

https://rblacup.ukraine7.com

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми
» Редько Олена Анатоліївна ОРГАНІЗАЦІЯ ТЕСТОВОГО КОНТРОЛЮ У СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЯХ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ
» Ісак Людмила Марківна АВТОМАТИЗОВАНІ ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ ТА ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ В СИСТЕМІ ОСВІТИ
» Ольга Валентинівна Єкименкова Олена Михайлівна Трифонова ДОСТУПНІСТЬ ТА ЯКІСТЬ ВИЩОЇ ОСВІТИ: СТАН І ШЛЯХИ ПОЛІПШЕННЯ
» Назаренко Марко Дмитрович ВПРОВАДЖЕННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ ІКТ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ – ОСНОВНА МЕТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ОСВІТИ
» Іванчук Галина ОСНОВНІ ПЕДАГОГІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРОГРАМИ «ФІЛОСОФІЯ ДЛЯ ДІТЕЙ»

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі